sâmbătă, 22 martie 2014

Sărbătoare literară a filialei Vrancea a Ligii Scriitorilor .

Joi, 20 martie 2014, Biblioteca Judeţeană Focşani  la orele 17, a găzduit o sărbătoare literară. Un numeros public format din membrii LSR / Filiala Vrancea dar şi de  alţi literaţi precum Gheorghe A. Neagu, membru al Uniunii Scriitorilor, de profesori şi iubitori de literatură, au participat la LANSAREA Antologiei "Dodekatheon" / Filiala Vrancea, precum şi "Cafeneaua rondelurilor", a colegului nostru Gheorghe Suchoverschi. Ambele cărţi având ca editor un coleg sriitor Gheorghe A. Stroia. Drumul de la Buzău la  Focşani l-am parcurs cu trenul, cel puţin până la Rm. Sărat, într-o ambianţă presărată cu multe bucurii, tonul  acestora fiind redat de-o valoare românească în vârstă de 45 de ani, pe care am avut prilejul s-o cunosc de mică. Ajuns la Focşani, bucuria s-a repetat, întâlnind o altă persoană morală dar şi talentată-n pictură şi literatură, pe care am cunoscut-o mai întâi în virtual. După ce i-am oferit numărul 4 şi 5 al revistei "Uscând o lacrimă", unde colaboratoare fiind şi domnia sa, mi-a oferit cărţile "Iertare pentru ghimpi", autor Ionatan Piroşca, precum şi "Amprente literare" vol. 07, inclusă şi Elena Marin Alexe. Ajuns la Biblioteca Judeţeană, sărbătoarea literară a fost deschisă de preşedintele filialei Mariana Vicky Vârtosu care, cu bucurie în glas, a salutat şi şi-a exprimat cuvinte elogioase despre cei 12 din antologie iar cu o modestie caracteristică, afirmă că şi domnia sa se găseşte acolo. Continuând elogiile, nu uită să-şi amintească de  "mentorul său spiritual", Gh. A.Neagu. A urmat colega noastră prof. Elena Stroe Otavă,  care ne-a invitat la "Cafeneaua rondelurilor", printr-o prefaţă bine scrisă şi frumos expusă, Gheorghe A.Stroia... Şi-au mai exprimat cuvântul mai mulţi profesori şi literaţi, precum Gheorghe Suchoverschi şi o tânără-floare literară. De-ar fi să continuăm, de la Buzău n-am venit cu mâinile goale, am venit cu două numere de revistă "Uscând o lacrimă", într-unul din aceste numere fiind prezent şi un comentariu "O felie dintr-o trainică antologie - Dodecahteon", dar şi cu un premiu al revistei "Uscând o lacrimă", dăruindu-l coordonatoarei antologiei.

2 comentarii:

elena marin-alexe spunea...

Asta reprezintă bucuria inimii în puritatea sufletului de iubitor şi scriitor de carte. Vă felicit pentru tot ce faceţi, domnule şi mă felicit pentru aşa prieten. Cu preţuire. Elena M. Alexe.

Dumitru K. Negoita spunea...

Cu sinceritate doamna Elena M. Alexe, mă bucur de fiecare dată de postările dvs. care prezintă o doză de cuvinte mângâietoare.
O seară plină de bucurii vă doresc.